Sharp R-939 IN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp R-939 IN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

benneke 20-08-2012
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Inmiddels de deze Combi magnetron al weer 4 jaar in bezit. Deze voldoet nog steeds en laat me niet in de steek. Echte aanrader dus !

Timay 29-01-2012
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Zoals ik al op diverse andere sites heb gelezen hebben meer mensen problemen met het display van de Sharp. Bij mij is hij vandaag na 4 jaar ook stuk gegaan. Niets meer op te zien en dus ook niet meer te bedienen.

Verder was het een prima apparaat maar kennelijk zit er een goedkoop display unit in die na een paar jaar op is. Erg jammer.

Sharp komt er bij mij niet meer in.

Pascal Demming 17-01-2013

Ik heb precies hetzelfde probleem. De magnetron werkt nog goed, maar het display is inmiddels bijna onleesbaar doordat de cijfers nauwelijks meer oplichten.
Zou wel erg zonde zijn als ik hem alleen daardoor bij het grofvuil zou moeten zetten.

Ik zal Sharp eens gaan benaderen of hier een oplossing voor is.

Pinguinrules 31-01-2012

Ik heb deze oven bijna 6 jaar en geen probleem met display.

Renevanlint 16-12-2010
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Dit is mijn tweede sharp en na twee jaar alweer kapot. Display is aleen nog maar leesbaar als je er met een zaklamp op schijnt. Het knopje waarmee je de magnetron/oven activeert heeft het begeven. Het blijkt een hele slappe constructie te zijn. Hoe kan je nu zo'n slappe constructie maken achter een knopje dat je het meest gebruikt. Gaat dus terug.

SL2010 08-10-2010
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Ik heb deze oven nu zo'n twee jaar in bezit en ben er eigenlijk nooit echt tevreden over geweest.
Het voorverwarmen naar bijv. 230 graden duurt veel te lang. Meestal zo'n 12 a 15 minuten. Het lichtje ging al heel snel stuk en is ook niet zelf te vervangen omdat je dan bijna het hele apparaat uit elkaar moet halen. Dus ik draai al zeker een jaar zonder lichtje!

Larena 05-02-2010
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Wij hebben deze magnetron nu 2 jaar, hij is mij een 10 waard!

Het is een lekker grote oven/magnetron.

Ik ga nu steeds meer de menu keuze's gebruiken, ect ideaal!!

Een absolute aanrader.

Broodjes bakken doen we meestal wel iets warmer, anders blijven ze vrij bleek.
(alleen broodjes!) pizza ect gewoon normale temp

Mijn moeder heeft de oude versie van deze magnetron, van haar leen ik wel eens de bakplaat voor koekjes te bakken.. maar verder volstaat die ovenrekjes prima! Zelfs de lasagneschaal kan er Net in (vrij groot)

Benneke 29-12-2009

---------- update review, 29-12-2009 ----------
Heb het apparaat nu meer als een jaar en heb deze vorig jaar beoordeeld. Even een tussenstand. Het is een geweldig apparaat. Gewoonweg een aanrader. Ik roem de goede magenetron en hete luchtoven en de zeer fijne en eenvoudige bediening. Gebruik het apparaat heel vaak dus met de duurzaamheid zit het ook wel snor. Kortom na ruim een jaar in gebruik een zeer tevreden Sharp gebruiker!!

---------- 1e review, 02-11-2008 ----------
Heb deze oven gekocht om dat ik in al eens eerder een Sharp heb gehad en daar zeer tevreden over was. Gebruik deze oven o.a. om een pizza/of ovenschotel in te bereiden. Ook gebbruik ik vaak de magetron functie. Bij de eerste keer knalde de magnetronbuis uit elkaar. Gewoon domme pech. Bovendien zat er een heel klein deukje aan de bovenkant. vermoedelijk in de fabriek of tijdens transport gestoten waardoor de magnetronbuis al beschadigd is. Keurig netjes door dealer binnen 2 dagen vervangen voor nieuw exemplaar. Ben tot nu toe zeer tevreden en begrijp dan ook sommige beoordelingen niet dat broodjes verbranden etc. Verder kun je de degelijkheid beoordelen in de winkel. Apparaat straalt zowel van binnen en buiten klasse uit. Knopjes zijn van plastic maar draaien lekker licht en is dan ook verder niks mis mee.

B. Visser 18-10-2008
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Een oven met veel mogelijkheden, grote inhoud en verwarmt ontzettend snel voor.

Wat mij echter heel erg stoort is dat hij bij de ovenfunctie niet gelijkmatig verwarmt, in die zin dat als je een pizza niet halverwege draait, de achterkant van de pizza verbrand is voordat de voorkant gaar is.

Hetzelfde geldt voor het bakken van taarten. Daarbij is het lastig om de binnenkant gaar te krijgen voordat de buitenkant verbrand. Maar misschien komt dat wel doordat ik voorheen een gasoven had en ik wellicht nog steeds niet aan dit apparaat gewend ben...

Pinguinrules 31-01-2012

Zelfs dure ovens, hete lucht, uit de horeca doen dit.
Ik hoop ooit nog eens de ideale oven te vinden.
Als je het draairooster gebruikt ipv de plaat dan heb je dit probleem niet.

Chef 07-04-2008
Geschreven voor: Sharp R-939 IN

Helaas schrijven de meeste mensen een review binnen een paar weken na aanschaf. Ik heb de magnetron langer in bezit en ben niet tevreden. De magnetronfunctie is slecht. De borden worden heter dan het gerecht. En de knoppenbediening is onduidelijk. Bij dezelfde functie verschilt de bediening nog wel eens.
Bovendien heb ik een maandagochtend model. Bij het gebruik van de magnetron resoneerde deze de eerste paar keer. Bij de derde poging hield het apparaat er volledig mee op. Tijdens het transport na reparatie door Sharp werd binnen- en buitenkant van de magnetron beschadigd. Daarop is een deel van het buitenwerk vervangen. Maar Sharp en de leverancier vonden het niet nodig de tijdens reparatie zwaar beschadigde binnenkant te repareren. Deze is geblutst en gedeukt. En de angst dat het apparaat er binnenkort weer mee ophoudt, is niet ongegrond. Geen reclame. En nooit meer een Sharp.

marksi 30-11-2012

hoi,
je borden worden heet omdat daarvan het glazuur is aangetast en deze vocht hebben opgenomen (probeer het maar met een nieuw bord.)

keukenprinces 27-08-2007

Rectificatie:
deze Sharp kan wel degelijke alle mogelijke combi-mogelijkheden met hete lucht en magnetron. Kwam ik achter na betere bestudering van de handleiding. Sorry.
Geweldige machiene dus: mogelijkheden krijgt van mij nu een negen. Jammer dat er heen kookwekker op zit.